יום רביעי, 12 במרץ 2008

הגדרת למידה שיתופת

למידה שיתופית או הוראה שיתופית היא למידה בה מספר אנשים עובדים יחד כדי למצוא משמעות, לחקור נושא, לשפר מיומנויות ועוד. למידה שיתופית היא כל תהליך הוראה/למידה הכולל יסודות של שיתוף פעולה ואינטראקציה קבוצתית בין התלמידים במהלך הלימוד לשם השגת תוצרי למידה (להבדיל משיתוף פעולה חברתי) או ליצירת ידע קבוצתי. על מנת שלמידה שיתופית תהיה מוצלחת יש לוודא כי המשתתפים מבינים מהם יעדי הלמידה ומסכימים עם יעדים אלו. כל מטלה לימודית צריכה להיות מלווה בהוראות ברורות. במידה ומחלקים את הכיתה או את הלומדים לקבוצות יש לוודא כי החלוקה היא לקבוצות הטרוגניות. כמו כן, יש להגדיר לוחות זמנים ברורים וסבירים המאפשרים ללומדים מספיק זמן על מנת להשלים כל מטלה. למידה שיתופית יכולה להיערך בקבוצות קטנות מאד, אבל מקובל להתייחס ללמידה המתקיימת בין 5-8 לומדים עמיתים העובדים תוך שיתוף פעולה להשגת מטרותיהם במסגרת לימודית-חברתית-הומאנית. בלמידה שיתופית חשוב השיתוף, כלומר השיתופיות והשוויונות בקבוצה, וגם חשוב הלומד הבודד החבר בקבוצה שנשאר אחראי על תהליך הלמידה והתקדמות הקבוצה בהשגת מטרותיה. כל אחד משותפי הקבוצה הוא רכיב חשוב בתהליך ההתפתחות החברתית, הלימודית, והקוגניטיבית שלו ושל עמיתיו

3 תגובות:

תמרית אמר/ה...

היי לינא,
איזו קבוצת למידה שיתופית עדיפה לדעתך. קבוצת למידה הומוגנית או הטרוגנית?
בברכה, תמר

tmima אמר/ה...

שלום לינה
בהתחלה חשבתי לבחור את השיתופיות כשם לבלוג שלי.
ציינת שגודל הקבוצה זז בין 5-8 משתתפים ,לפי דעתי מספר זה גדול ,וצריך להיות בין 2-4 משתתפים.מה דעתך?

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.